Renovering av barnrum

      2013-06-03 / 13:35:55 Publicerat i kategorin Lägenheten - Barnrum  
När vi flyttade till nya lägenheten sådär 22 dagar innan Malwe var beräknad så rev vi ut alla rum och totalrenoverade, utom det rummet som skulle bli malwes. Vi hade ju lite tidsbrist och han skulle ju ändå bo med oss under den första tiden så vi såg det inte som prio ett. 
 
För ett tag sen började vi ta tag i det projektet och jag tänkte visa er hur det såg ut och hur rummet nu håller på att utvecklas. Men vi börjar med hur det såg ut från början och så får ni se fortsättningen sen.
 
I rummet var det rosa strukturtapet med en brun orange korkmatte variant på golvet. Alltså inte det man drömmer om.
 
 
 
Det här med att inreda ett barnrum är ett ganska intressant fenomen. Alla brukar nu uttrycka sin stora glädje över att äntligen få inreda med massa färg. Min tanke är alltid då, vem har hindrat dem förut i den övriga delen av deras hem?
Vad jag ville ha för tapet i hans rum stod mellan flera val men den större frågan var om det skulle vara tapet på alla väggar? Två väggar? En vägg? Eller måla alla väggar? Det enda jag var helt säker på var att det skulle passa ihop med vårt övriga hem, fast men en barnvinkling.
 
Så hur blev det?
Det får ni se imorgon!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0