Barnmat: Makaronelåda med tacoköttfärs

      2013-06-27 / 22:32:00 Publicerat i kategorin Barnmat  
Något som Malwe älskar är denna pure med tacosmak. Den är enkel och göra men det är ju ioförsig all barnmat. Men det är så roligt att se att han föredrar vissa saker mer än andra även om han äter allt annat med.
 
Denna gör ni så här.
 
Ingredienser
100 gram köttfärs
70 gram brytbönor
1 morot
2.5 dl kokta makaroner (ej fullkorn)
3 msk cream fraich
Tacokrydda (hemmagjord, ni hittar den jag använder här)
Vatten
 
Jag använder mig av hemmagjord tacokrydda för då kan jag välja bort saltet som små barn inte bör få i sig.
 
Gör så här:
Häll 2 dl vatten i en kastrull och lägg sedan i köttfärsen, brytbönorna och moroten skivad. Låt allt puttra på svag värme så du ser att köttfärsen är genomlagad och grönsakerna mjuka. Blanda sedan ner lite tacokrydda och cream fraichen och låt puttra en stund, medans kokar du makaronerna, som du lägger i precis innan du mixar allt.
 
Hade så klart en bild på detta med, men när mobilen gick sönder försvann bilden med. Så ni får en fin bild på egen gjord tacokrydda.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0