Skogens guld!

      2013-08-15 / 10:34:14 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Igår efter middagen knöt vi fast Malwe på ryggen och begav oss ut i skogen i jakt på det gula guldet, kantarellerna. Vi brukar inte hitta så himla mycket gula, utan mest trattisar på höstkanten. Men igår hittade vi ett riktigt guldställe. Jag plockade och plockade. Så himla kul det är när man hittar så där mycket. Jag blev som paralyserad av och plocka, någonstans där mitt i guldruschen blev både Lars och Malwe less, tittade på mig och sa : jag tror mamma fått gulfeber! Haha ja, lite så vare! 
 
 
På väg ut o skogen blev jag dock väldigt rädd. Jag är egentligen rädd för alla djur i skogen. Allt från stora till små. De stora kan äta upp mig och de små bita mig så jag dör. Längst med stigen stannar Lars och säger: jag vill inte skrämma upp sig hjärtat, men titta här. 
 
 
 
Han pekar på alldeles färska björnspår. Jag försöker övertyga mig själv att det var säkert en vecka sen björnen gick här. Varav Lars tittar på mig igen och säger: njää det tror jag inte, det spöregnade nyss så isåfall borde spåren försvunnit. Taaack, nu känns det genast bättre.
 
 
 
 
 
Men med siktet på kantarellerna försvann min rädsla sagts men säkert och mitt i plockandet var den som bort blåst. Så ett helt gäng blev det. Rensade och skurna i bitar blev det hela 10 L att förhålla 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0