Födelsedagsfirande!

      2013-08-03 / 10:38:56 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Igår så fyllde sambon år! Ett steg närmare trettio!. Vi hade gäster över, fikade massor och jag tror han hade en alldeles utmärkt och lugn födelsedag!
 
Av mig fick han ett slags rim i present där jag hade beskrivit vad han ska få göra nästa helg. Kan ni lista ut vad det var?
 
Du som tycker om att jaga mus
Kan nu istället på denna få hitta på lite bus
Men, och det här är viktigt:
Ta det nu väldigt försiktigt
För under en timme eller lite mer
en härlig tur jag nu dig ger
Du kommer få jättekul
På dessa runda hjul
I den större staden ska du få chansen
att visa att du klara balansen
Men efter en stund måste du lämna den åter
Så jag hoppas du mig förlåter

Men sörj inte för det du
vi kommer hitta på mer nu
Tanken är att fylla en tank
som handlar om det som i livet är gott
Du får välja precis vad du vill
och även hur länge du vill sitta still
Ta ett, ta två, ta tre
hur som helst, så sitt jag bre`ve

Sen tänkte jag att vi skulle avsluta kvällen med detta
Började gjorde vi vid ett bord
sedan blir det väl nåt mord
Kanske något helt otroligt
eller något som är roligt
Om du vill kan du få hålla min hand
Så du inte blir rädd och får ont i din tarm
För i mörkret ska vi sitta
Du och jag och titta
På en film som du har valt
och som jag har betalt.
Sedan är nog klockan elva
Och resten får vi fixa själva

Kan du lista ut vad vi ska hitta på?
Eller behövder du en ledtråd eller så?
Hur som helst är detta min present till dig
och jag är ledsen att det inte blev något galäj
Men du kan ju glädja dig åt
Att du slipper blir våt
Inte heller får du nån kofta
Som du blir tvingade och bär ofta
Nä detta blir en dag
För dig och mig
För att jag älskar just dig!
 
 

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0