Kurs i alkoholservering!

      2012-06-04 / 19:45:01 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Idag har jag med jobbet varit på kurs i ansvarsfull alkoholservering. Jag har redan gått denna kurs en gång tidigare, men då när jag var anställd i Kramfors. Men eftersom jag nu jobbar i Härnösands kommun så måste jag göra om den. Lite märkligt ändå, då jag kan tycka att en lag är ju en lag, oavsett kommun. Men men bara och göra det. Det är ju faktiskt intressant och skapar stora och intressant diskussioner under tillfällena.

Under kursen går man igenom olika moment och ett av momenten idag var blandannat alkoholens risker. Hur den påverkar vår hälsa osv. Det som slog mig var det att vi får inte köra bil när vi är alkolholpåverkade och det är ju något som regleras via lag och som många är medveten om, och som är en Jättebra lag, inget snack om saken. MEN, det här med tabletter då? (då pratar jag inte om rena droger på det viset) utan mer vardaglig mediciner utskrivna av läkare pga av olika kroppsliga åkommor. Varningstriangeln är ju borttagen från förpackningarna, och lagen säger det att du FÅR kör "påverkad" (som det är i mina ögon) så länge du inte vållar någon skada. Är inte det sjukt? Du får alltså köra med grymt mycket morfin i kroppen, så länge du inte kör på någon?.. Jaha, och det vet man när man kör iväg eller? Jag gillar inte riktigt detta, då jag skulle vilja påstå att dessa människor som tar hyffsat tunga mediciner är minst lika farliga där ute på vägarna som de som dricker alkohol.


Bara en liten tanke att skicka vidare, är det någon som håller med mig?

Fick förresten ett toppenbetyg på sista deltentan som vi fick svar på idag. Strååååålande : )



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0