Godaste hemmagjorda chokladpannacotta

      2012-06-18 / 11:05:12 Publicerat i kategorin Recept  
Jag har verkligen legat på latsidan med bloggen. Jag vet inte alls varför. Kanske för att jag helt enkelt är lat... eller bara valt att göra andra grejer.

Meeeen...Jag har fått nå dille på chokladmousse. Det är ju bara så fantastiskt gott. Jag älskar den pulvervarianten som man bara vispar med mjölk, är inte så petig. Men så provade jag att göra hemmagjord en kväll, fast en pannacotta variant. O herregud!! Det var som att komma till chokladhimlen, jag lovar.

Perfekt, enkel och god, ja allt man vill att en mousse/pannacotta ska vara! Pröva ni med. : )



Bild och recept kommer från kungen och majkis


Mjölkchokladpannacotta. (ca 4 personer)

3 dl grädde
100 gr mjölkchoklad. (marabou förstås)
1,5 blad gelatinblad
50 gr socker.

Blötlägg gelantinbladen i kallt vatten. Smält chokladen i grädden på svag värme under omrörning. Häll sedan i sockret och rör runt tills det löst sig. Ta bort kastrullen från plattan. Krama ur gelantinbladen och lös dem i gräddsmeten. Häll upp i glas och låt stelna i kyl i 4-5 timmar.

Hallonsåsen är lite avancerad så håll tungan rätt i munnen nu.

Mixa hallon. Och häll i florsocker efter smak. Lägg på innan servering.
Postat av: Saharamaria

Åhh vad gott. Till hur många räcker receptet?

2012-06-18 @ 13:25:34
Postat av: Anonym

,mumms beställer 10 i ett nafs....

2012-06-18 @ 15:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0