Nyttiga chokladbollar!

      2012-01-17 / 11:39:00 Publicerat i kategorin Recept  

Jag försöker att äta mindre av allt gott som finns här i världen som gör att man går upp i vikt. Men ibland behöver man få unna sig litegrann här i vardagen och då brukar jag baka dessa nyttiga chokladbollar som faktiskt brukar stilla begäret, det förgrömda sötsuget.

Jag använder det här:
1 dl kvarg
4 msk sötningsmedel
5 msk proteinpulver
11/2 msk kakao (jag brukar ta mer men jag gillar den mörka smaken det blir av mycket kakao)
2 krm salt
3 dl  fiberhavregryn
ca 2 msk lättmjölk


Garnering:
2 msk kokosflingor

Slänger ner allt i en skål och kör runt med elvispen. Blir det torrt är det bara och hälla i någon extra skvätt mjölk.=)
Goda och nyttiga=)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0