Vägen till en målad kista!

      2012-02-03 / 11:00:00 Publicerat i kategorin Renovering av huset på landet.  
Istiden är här!

Vaknade idag och termometern stor på -27.6!
Tacka gudarna för att man studerar en sån här dag och har mat hemma, det betyder att jag inte behöver ta ett enda steg utanför dörren :)



Nu ska jag berätta en sak för er som jag jämt gör. Detta medför ofta att olika projekt som jag startar tar onödigt mycket längre dit än vad det skulle kunna gjort.
Denna historia börjar vi denna kista, som jag tycker är fint, men jag gillade inte alla metalldelar, så jag satt mig en kväll och skruvade lösa alla delar. Tre olika strl på skruvar, bara två olika skruvmejslar innebar att jag blev tvungen att använda mig av en kniv som skruvmejsel.




Hälften av delar avskruvade, det tog säkert 1 ½ timme med alla delar. Pillergöra så det hette duga.



Sådär ja! När jag hade gjort detta så målade jag kista en varv och sen ÅNGRADE jag mig. Kom fram till att det nog vore snyggare om metalldelarna satt där i alla fall. Så, då var det bara fram med skruvmejsarna och skruva tillbaka allt igen. Som tur var fick jag hjälp av L. Börjar ni förstå att jag ibland tar senvägar i projekt? : )



Så efter mycket skruvande och målande, slutade resultatet så här. Bara dags och sätta någon fin text på den :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0