Det här med att hänga tavlor.

      2011-10-24 / 10:34:00 Publicerat i kategorin Pyssel  

Förr i tiden blev jag TOKIG när jag skulle hänga upp tavlor. Hur jag än mätte och fixade, borrades det alltid fel och man fick ett extra fult hål i väggen.

Enda tills den dagen jag lärde mig hur man ska göra på ett super duper mega enkelt sätt.

Vill bara varna för att detta kan förändra ert liv lika mycket som det gjort med mitt.




Jag använder en klädnypa, men det fungerar minst lika bra med en träpinne, tänkt bara på att den ska kunna få plats bakom tavlan. Spika en spik rakt igenom den så att den kommer ut på andra sidan, men spika inte i den helt. Den ska sticka ut på båda sidorna.




Häng sedan fast klädnypan på tavlans hänganordning på baksidan



Titta så att tavla hänger där du vill ha den. Den första tavlan är alltid lätt att sätta upp, även utan denna smarta lösning, men det är när man vill ha flera tavlor som denna är fantastisk. För då kan man hänga tavla i klädnypan och kolla så att den hänger rätt.



Sen trycker du till lite lätt på spiken när du bestämt dig vart du vill ha den. På så sätt blir det ett litet hål i väggen, så du vet EXAKT vart du ska borra.


Bilder lånad från mmscrapshoppe


Visst är det smart? Nu behöver du aldrig mer borra fel någon gång.


Postat av: Sofia

Grymt bra tips! Tack!

2012-09-04 @ 20:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0