Jag är en brun björn!

      2011-11-10 / 09:58:00 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Den här veckan har jag kommit fram till en sak.

Jag är en björn i en människas kropp. 

Och en björn går i ide nu och vakna igen på våren, det är ju därför jag är så trött, just ja. Så det är dags för mig att bunkra nu och krypa ner i boet (säkert därför också som jag åt två potioner chokladmousse, godis och lite ostkrokar i helgen med).

Kan vi lösa det på nåt sätt? Är det någon som skulle kunna tänka sig att göra lite skolarbete i några månader? Det är ganska kul (ibland) och man lär sig mycket. Så tar jag över igen till våren? Vad säger ni? Visst låter det som en bra deal?


För er där ute som inte är en björn och går i ide, ni kan ju alltid pyssla ihop den här fiffiga vasen av en gammal glödlampa. En beskrivning finns ni här


Postat av: Tomtens Dotter

...vilket fick mig att tänka på följande som snurrade runt på mailen för 100 år sedan:

_______________________

Om du är en björn, kan Du sova hela vintern. Du gör absolut ingenting i 6 månader. Det kan jag leva med.



Innan du går i ide, måste du i princip äta tills du rullar. Jag kan leva med det också.



Om du är en björn, föder du två barn (som är stora som en valnöt) och det medan du sover. När du vaknar upp är de halvvuxna, mjuka och urgulliga ungar. Det kan jag definitivt leva med!



Om du är björnmamma, vet alla att du menar allvar! Du slår ned alla som plågar dina ungar. Jag kan leva med det!



Om du är en björnhona, förväntar sig din make att du morrar när du vaknar! Han förväntar sig också att du har håriga ben, dålig andedräkt och överflödigt kroppsfett.



Japp! Jag vill bli en björnhona!

2011-11-10 @ 21:03:58
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0