Godaste LCHF brödet!

      2011-05-12 / 14:18:06 Publicerat i kategorin Recept  
Idag visade vågen neråt, vilket är en toppen nyhet. Stort GRATTIS till
mig!
Jag har i två veckor nu inte ätit en brödskiva, men jag saknade
det så himla mycket så jag kände att jag behövde prova och baka ett
bröd som inte innehållet så mycket kolhydrater...

...Så igår bakade jag i alla fall det godaste lchf bröden som finns. Många gånger
smakar ju dessa lchf bröden så himla mycket ägg, men det gör inte de
här. Dom smakar helt enkelt som nyttiga mackor.

2 Ägg
50 g Kesella
50g Skalade sesamfrön
2 msk Krossade linfrön
1 dl polfiber
50 g smält smör
Knappt en 1/2 dl vatten
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
Anis kryddor
Fänkålskyrddor

Separera äggvitorna från äggulorna.
Vispa upp äggvitorna så hårt det går.
Blanda äggulorna med kesella, linfrön, sesamfrön,fänkål, anis, smält smör, salt och vatten.
Blanda ihop polfiber och bakpulver.
Vänd sedan ner allting i skålen med äggvitorna.
Låt smeten svälla 5-10 minuter
Platta ut smeten så gott det går på ett bakplåtspapper.
Strö över lite sesamfrön.
Grädda på 175-200 grader i ca 15-20 minuter, eller tills brödet fått fin färg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0