Mitt första bidrag till utmaningen!

      2011-03-02 / 21:19:21 Publicerat i kategorin Pyssel  
Här kommer mitt första bidrag. Jag har använt mig av ett vit skolgarn jag köpte innan jul, meningen var att det skulle bli en lampa, men nu fick den offra sin själ för att blir ett virkat mobilfodral istället. Jag har märkt det att min mobil inte tål kyla så bra och förhoppningsvis värmer detta skal nallen lite nu : )

Jag hittade inget mönster till att virka "skalet" så jag gjorde ett själv. Skulle ni själv vara intresserad så är det ett tok enkelt mönster som är så här:

Jag använde ett skolgarn med strl 4 på virknålen

Lägg med virknål nr 4 upp 35 lm( tänk på att måtta lite med er mobil, 35 lm passade min xperia som är en ganska stor telefon).


Virka en hst i den tredje lm från virknålen. Virka hst varvet ut, vänd med 2 lm, fortsätt virka fram och tillbaka tills du får den önskade längden på fodralet. KLART!

Mönstret för att virka blomman finner ni här.



(Jag ber om ursäkt för den otroligt skamligt dåliga bilden, bättring ska ske)
Postat av: Carl

Fin blogg du har, tack för trevlig läsning. Kolla in min också, tack.

2012-09-13 @ 02:51:11
URL: http://hyrbilikroatien.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0