Soffa av lastpallar.

      2011-06-09 / 20:47:52 Publicerat i kategorin Pyssel  
Äntligen är soffan av lastpallarna klar. Den är ihopbyggd, playwooden sitter
fast och är målad, madrassen är tillskuren och tyget är sytt.

Som "fattig" student (man tillhör ju den gruppen nu vare sig man vill eller ej), påhittig
människa och snälla medmänniskor har soffan på balkongen blivit ett faktum
och just nu även den bästa platsen på jorden.

Så här såg det ut på balkogen när Snälla Lena,Jörgen och Iljas levererat alla 10
lastpallar (det stod lika många på andra sidan balkongen, dock gick det bara åt sju i slutändan).
Grannarna och vaktmästaren i området trodde jag fått något knäpp som släpade
upp alla dessa pallar på balkongen. Anledningen varför jag valde lastpallar är
därför att även om jag äger lägenheten så har jag inte rätten att borra i
utsidan, alltså i fasaden. Så för att kunna få höjd på soffan så använde
jag mig av lastpallar vilket gjorde att jag fick perfekt höjd och kom undan alla hål i väggarna.




När alla lastpallar kapats till och lagts på sin plats såg det ut så här...




Lite playwood runt sen för att få den lite snyggare utsidan...



... och det färdiga resultatet efter lite färg på de synliga kanterna, en dyna och några kuddar.



Spana in gräsmattan på första bilden och sista. Det skiljer bara en månad ungefär. Snacka om att det går fort när värmen kommer.

Det är alltid många som skickar mail och frågar vad olika saker har kostat som jag
har byggt eller gjort. Så därför tänkte jag denna gång redovisa på ett ungefär
hur mycket det blev.


Kostnad
Lastpallar = Gratis
Playwood = 245kr (en skiva gick åt ungefär)
Färg = Hade en gammal burk hemma
Dyna = Fick den av L:s mamma och pappa (en gammal resesängsmadrass)
Tyg = IKEA, 59kr/m
Postat av: Annelie

Blev jättebra! Du är såå duktig!

2011-06-09 @ 21:04:41
URL: http://hultin.cc
Postat av: Emma Ström

Hej!

jag fullkomligt älskar din blogg, jag hittade den av en ren slump och blev helt fast. jag älskar pyssel och kreativitet ( jobbar på panduro där man blir lite arbetsskadad :P ) har lagt till din blogg bland mina favoriter och är inne och kikar :) är spännande och se vad du hittar på och man får helt klart inspiration!

kram Emma.

2011-06-09 @ 21:57:49
URL: http://mittlivsomemma.blogspot.com
Postat av: Madde

Wow, det där var jättesmart! Jag är så sugen på att fixa min lilla balkong men visst inte hur så kommer du med denna! Superb!

2011-06-09 @ 22:20:02
Postat av: Sandra

Frida du är bara BÄST gud så fint det blev

2011-06-10 @ 14:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0