Det man minns...eller inte minns!

      2011-06-11 / 15:05:32 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Ibland när man har tid att fundera, eller tid till att inte göra något så dyker det alltid
upp konstiga funderingar i mitt huvud. Idag när jag låg på balkongen så dök det upp
en text som jag vet vi blev "tvingade" att lära oss utantill när
jag gick årskurs 4. Så här gick den:

Enviroment conferens hope at last
At the UN conference in indonesia Delegates
discussts the rainforest
There is hope the most countrys will agree to cut the rainforest in
the next ten years.


Först och främst kan man ju ställa sig frågan varför vi ens skulle
kunna detta. Det är bara text utan mening, och dessutom en svår text tycker
jag för ett sånt ungt barn. Men sen undrar jag varför fastnar just denna sak?
Det är över 10 år sedan som detta lärdes in.
Varför fastnar något sånt här när det finns så mycket annat viktigt att komma ihåg?



Det blir väl inte nå djupare funderingar än så här när man en varm sommardag
har tid och ligga och vicka på tårna i luften.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0