Tenntrådsbroderi!

      2011-08-23 / 09:57:00 Publicerat i kategorin Pyssel  

Till smyckeskursen så kommer nog ett av momenten att vara tenntrådsbroderi.
Det är ju ett fantastiskt "gammalt" sätt att göra smycken och jag gillar hur man blandar matta material med blanka.

Jag har tagit hem lite material för att prova igenom att göra ett eftersom att det var sjukt länge sedan jag gjorde ett själv.

Här har ni i alla fall resultaten och det var exakt lika kul att göra som jag minnas att det var.








Om ni skulle vara sugen att att prova mer finns det lite bra guider på näter, exempelvis denna från Panduro.
Postat av: Helena



Men vilket fint!

Det där kunde du minsann!

Du är en riktig pysselfia du!



Ha det gott!

kram Hilla

2011-08-23 @ 21:37:24
URL: http://mywoodhome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0