Att skapa av filt.

      2011-08-12 / 10:30:00 Publicerat i kategorin Pyssel  
Jag har helt plötsligt upptäckt det här med filt och vilket otroligt
roligt och enkelt material det är att jobba med.

Så nu framöver tänkte jag göra lite olika projekt här hemma med hjälp av filt.

Jag tänkte börja med denna modell av en rosen kudde eller vad man skulle kalla den.

Enkel, snygg och i mitt fall ska jag skapa den i ljusgrå filt.






1.För att göra rosetter; klipp ut 60 cirklar, 7cm diameter.

2. Nyp varje cirkel i mitten, och vik sidorna till en rosett. Handsy basen av varje vikt rosett för att hålla ihop.

3. Börja i ena änden av kudden, handsy rosetter på tyget, sy genom basen av varje rosett.

4. Fortsätt lägga rosetter, placera dem mycket tätt så att dem bildar en lång rad av rosetter genom mitten av kudden. Se till att raden med rosetter är rak och att det är samma mängd rosetter på varje sida. 

5. Sy ihop framsidan med baksidan. Lämna en öppning för innerkudden.

KLART!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0