Julskumsfudge = Käääärlek

      2010-12-23 / 15:22:48 Publicerat i kategorin Litegrann om mig : )  
...hittade detta recept på julskumsfudge, ni hör ju bara på själva ordet vad underbart det låter. Eftersom skolan har tagit all min tid de senaste två månaderna har jag inte haft tid att julpynta, klä granen, göra julgodis, julstäda, nä ingenting.
Så jag tänkte... Nä nu J*****klar, någon slags julstämmning måste jag ha, på med julmusiken och så gjorde jag dessa underbara små godisar. Gör dom ni med, dom går jättefort att göra och är guuuudomligt goda! Dock fanns det inte så många kvar när jag väl fotade dom (undra varför???)...=)





Recept
Blir ca 20-30 stycken beroende på hur stora du skär dem.

Du behöver:
1 påse julskum
2 dl socker
1 dl grädde
50 g smör
100 g vit choklad

Gör så här:
Klipp tomtarna i småbitar och lägg ned dem i en kastrull tillsammans med socker,grädde och smör. Värm upp röran tills skumtomtebitarna är smälta.
Tag av kastrullen från plattan och rör ned chokladen tills den har smält.

Nu kommer smeten var ganska så rosa. Precis som julskummet. Men jag valde att dutta i någon droppen röd karamellfärg ochså, så det blev riktigt rosa.

Klä en form eller en djupbottnad bakplåt med bakplåtspapper och häll på smeten. Den ska vara ungefär en cm tjock. Ställ i kylskåp eller frys och låt stå 3-4 timmar. Ta sedan ut dem och skär i ca 1cmX1cm stora bitar.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0